سؤالات متداول قبل از طلاق و جدایی 2
نوشته شده توسط : alirezam216

سؤالات متداول قبل از طلاق و جدایی

سؤال 1: آیا نگرانی‌های خود درباره رابطه زناشویی را با همسرتان (زن یا شوهر) به‌ روشنی بیان کرده‌اید؟

جواب: یک مشاور ازدواج در این مورد می‌گوید: شاید فکر می‌کنید به‌ خوبی نظرتان را به همسرتان منتقل کرده‌اید، اما شاید همسرتان نشنیده باشد. تحقیقات نشان داده مردم تنها بین 30 تا 35 درصد از حرف‌هایی که زده می‌شود را می‌شنوند. زیرا دائم در ذهن خود به فکر جواب هستند.

اگر مثلاً فکر می‌کنید همسرتان شما را در اولویت قرار نمی‌دهد، این مشکل تنها در صورتی حل می‌شود که همسرتان از ناراحتی شما آگاه شود. باید با همسر خود کاملاً رو راست و شفاف باشید. حتی اگر ازدواج شما تمام شود، حداقل می‌دانید که هر کاری از دستتان برمی‌آمد کردید و این نکته در پشت سر گذاشتن روزهای سخت به شما کمک خواهد کرد.

سؤال 2: آیا درباره نقش‌هایی که توقع دارید همسرتان بر عهده بگیرد تا به حال با او صحبت کرده‌اید؟

جواب: گاهی مشکل بسیار ساده است، همسرتان نمی‌داند شما انتظار چه رفتاری از او دارید. مثلاً ممکن است به همسرتان بگویید رفتارش با رفتار دیگر زوج‌ها (مردها) تفاوت دارد. مثلاً اگر یکی از دیگری توقع دارد مدیریت امور مالی را بر عهده بگیرد و او به این کار تمایل ندارد، ممکن است باعث بروز مشکلات بین زوجین (زن و شوهر) شود.

سؤال 3: چه راهی برای نجات ازدواجتان وجود دارد؟

جواب: یک برگه کاغذ بردارید و در یک طرف آن لیستی از اقداماتی را بنویسید که فکر می‌کنید باید برای نجات ازدواجتان انجام دهید. در طرف دیگر کاغذ لیست کارهایی که فکر می‌کنید همسرتان باید انجام دهد را بنویسید. به همسرتان نیز بگویید این کار را انجام دهد. بسیار مهم است که هر دو نفر این کار را انجام دهند. در غیر این صورت تنها به لیستی از توقعاتی که زن و شوهر از هم دارند تبدیل می‌شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: